AJO Amsterdam

AJO Amsterdam is een organisatie voor jongeren door jongeren. AJO Amsterdam is ontstaan uit de behoefte om Armeense jongeren met elkaar in contact te brengen en bij de Armeens Apostolische Kerk en de Armeense gemeenschap te betrekken.

AJO Amsterdam heeft als hoofddoel het voortbestaan van de Armeens Apostolische Kerk te waarborgen. Zij richt zich op het voorbestaan van de Armeense identiteit, waarbij de relatie tussen jongeren, religie en cultuur centraal staan.

Verder streeft zij ernaar jongeren in contact te brengen met elkaar om een hechtere gemeenschap te vormen. De Armeense gemeenschap kent jongeren met vele verschillende achtergronden en door middel van verschillende bijeenkomsten streeft AJO Amsterdam ernaar om het gevoel van saamhorigheid te vergroten.

De Armeense identiteit kenmerkt zich door de Armeense kerk, cultuur, kunst, muziek, geschiedenis, literatuur en vele andere waardevolle elementen. AJO Amsterdam streeft ernaar jongeren te informeren over deze onderwerpen maar ook om een organisatie te zijn waar jongeren door middel van het organiseren van evenementen zich kunnen verdiepen en ontwikkelen in deze elementen.

AJO Amsterdam hecht veel waarde aan de erfenis van onze voorouders en voelt zich zeer verbonden met hen en met de huidige gemeenschap. Zij hecht waarde aan het alfabet, ontwikkelt door heilige Mesrop Mashtots in 405 na Christus, zij helpt jongeren te bidden met de gebeden uit de 11e eeuw van heilige Nerses de Begaafde en de Almachtige en Onveranderlijke God te leren kennen. Tegelijkertijd houdt zij zich bezig met meer actuele gebeurtenissen, zoals de Armeense genocide en de ontwikkeling en verankering van Armeniërs in Nederland.

AJO Amsterdam nodigt alle jongeren uit om deel te nemen aan evenementen, contact te leggen met jongeren van de Armeense gemeenschap, zich onderdeel te voelen van een groter geheel en zijn of haar bijdrage te leveren aan de gemeenschap van vandaag en iets prachtigs achter te laten voor de jongerengemeenschap van de toekomst.

Meer informatie vindt u op de website van AJO Amsterdam

Նկար